12 Kasım 2016 Cumartesi

Acma Tarifim ve iki günlük hayat Hikayem:))

Dün cumaydi,persembeden klama yorgunluguma yagmurda eklenince Onur u götürmedim,onunda canina minnet zaten,evde kaldik:))

Kizlar gidince  az dinlendim sonra kahvalti hazirladim kendime güzelce,cünkü Plasma Center e gidecektim,karnimi iyi doyurmam gerekiyor,ac olmuyor bu isler:))

Neyse Zeynep in gelmesine az kala bende ciktim,zaten babamizda uyuyordu.

Isim cabuk bitiyor artik,bol bol da su icmeniz gerekiyor,bu Plasma nedir diye merak ediyorsaniz eger unutmadiysam linkini vermeye calisirim simdi.BURDAN okuyabilirsiniz.

Sonra eve geldim,Onur un arkadasi gelecegi icin evde biraz temizlik yapildi:)) Tarafimdan:))

Saat dört bucukta onlar geldiler,bende saat beste hazirlanip altida ciktim,dooogru sinemaya!Arkadasla sözlesmistik.

Cok iyi geldi dicem ama hem güldüm hemde bi sürü agladim,bir tuhaftim gece:((

Eksi Elmalar filmiydi.Yilmaz Erdogan in.

Kendisinin filmelrini cok begeniyorum,komik olusu benim cok hosuma gidiyor,Vizonteleyi asla unutmam!

Sinemada yada baska bir yerde olsun her türlü tepkimi dile geitrmekten cekinmiyorum ben,yine öyle oldu ama yanimda arkadasim var diye biraz sanki kahkahalarim yarim kaldi!

Bir dahaki sefere yanliz gidicem:)) Aramizda kalsin ama ok:))

Bende baska bir genc kizdi sanirim,insanlarimizda hicbir tepki yok,yani bariz sahnelerde hep beraber güldük ama ben  her komik bulduguma güldüm:))

Agladigim yer ise,Yilmaz Erdogan ij Alzheimer olmasi ve tamamen o haliyle tipki rahmetli babama benzemesiydi!

O kadar cok aglamisimki gözlerim sismis!

Benim babamda dedemde Alzheimer oldular.

Neyse ordan saat 10 a dogru eve geldim,bisikletle gitmistim ama cok soguktu,yinede sabah iyi kalktim erken yatinca yorgunlugumu almisti.

Gece vakti buralarda kadinlarin YANLIZ BASLARINA EVE GIDEBILMESI;DISARI CIKABILMESI cok büyük sans ve en büyük ÖZGÜRLÜK  te bu olsa gerek.

Bu arada diyete devam.Spora devam.Gittigim spor salonunda sadece bayanlar var,daha evvel okumayanlar icin yazdim,buda cok güzel,o yüzden rahatlik ve sempati cok önemli benim icin.

Evet bu sabah sözlestigimiz gibi arkadasimla spora gittik,onu aldim Onur da yanimizdaydi!
 

Hatta Onur da yürüyüs bandina cikti hic istemedigim halde kalori yakti:)) Baya iyiydi hani,cok istiyor onu bazen yanimda cikariyorum,aslinda yasak:)) Bu da aramizda kalsin:))

Ordan dönüste harika bir kahvati yaptim dogal olarak actim,ama fazla geldi rahatsiz oldum,iki saat koltukta kendimi rahat ettirecek bir pozisyon aradim,sonra gecti yavas yavas.!

Eve geldigimde Zeynep in istedigi pogacalardan yapmak icin hemen hamur mayalamistim. Elime eski bir tarifim gecti,Acma tarifimdi,onu yapmaya karar verdim!

Mayalanan hamuru ögleden sonra bir güzel yaptim,esimde yemegi yapti bu arada,yedik ictik ve ben öyle yorgunumki birazdan bu posttan sonra dooogru yatagima:))

Aslinda resim filan eklemem lazim ama suanki gözlerle secemem diye ekleyemiyorum!

Yarin pazar! Bakalim neler yasayacagiz...

Aslinda bloglari dolasip yorum yapmayi cok seviyorum,bugün böyle gecti,insallah yarin buna zaman ayirmaliyim!

Görüsmek üzere yeniden...

ACMA TARIFIM söyle:

iki bardak süt
Bir bardak sivi yag(ben azda susam yagi ekledim)
Yarim bardak seker
tuz
un
yarim yas maya kullandim

Sicak sütte önce sekeri erittim,sonra yas mayayi eritip beklettim biraz,azicik köpük köpük oldular,sonra diger malzemeleri ekle<ip güzelce elimde yogurdum.Mayalandiktan sonra mandalina büyüklügünde  parcalar yuvarlayip tahtada beklettim,sonra merdaneyle acip iclerine tereyagi sürüp tekrar katalyip tekrar sürüp acma seklini verdim.

Üzerine yumurta sarisi.180 derecede.

Simdi elimde dünden kalmada beyazlarim oldugundan bir kase beyazim oldu,onlar icin birkac tarif var sanirim yarin kurabiye yapicaz cocuklarla! Cünkü söz verdim,bugün olmadi,kendimi o kadar gücülü hissedemedigimden hic kalkismadim acikcasi.

Acmalarim cok güzel oldular,ama resimlerini henüz cekmedim:)

Simdilik benden bu kadar,aklimda birkac arkadasim var,hep aklimda ,uygun bir zamanda mutlaka gelip okuyacagim,lütfen darilmayin nolur...



Hoscakalin.

SERPIL.







 

2 yorum:

deeptone dedi ki...

ha haaa baştan sona her şey güzel :)

Adsız dedi ki...

Serpilcim merhaba, az önce neler yazdım neler ama hepsini yanlışlıkla sildim, Yazdıklarını okudum. Neler yapmışsın öyle ne kadar güzel şeyler ben senin kadar faal olamıyorum, hele o açmalara bayıldım, birde resmini çekip koysaydın, hem o açmalar kilo yapmıyormuş, öyle söylüyorlar, bende yapmak istiyorum bakalım, dün bende hazır yufka aldım sebzeli börek yaptım ağzına layık . Bu günde üzümlü un helvası yapmayı düşünüyorum. Sende seversin değil mi? Resimde de çok güzel çıkmışsınız, şortunda harika,Bu günlük bu kadar yeter, çocukları da öp benim için senin de işin çoktur kolay gelsin , görüşmek üzere benim canım arkadaşım, seçil